Thursday, March 6, 2008

Novel Jibunsyi

Novel Jibunsyi Seorang Penulis Berbakat!


Ini adalah novel jibunsyi pertama yang saya beli sewaktu mula-mula mengenali PTS.

Novel berjudul 'Tegar' ini mengisahkan Afuan yang patah semangat dan hampir berputus asa selepas mengalami kegagalan di dalam peperiksaan SPM.
Rezekinya terbuka apabila dia dipilih untuk melanjutkan pelajaran ke Politeknik bagi pengambilan kedua. Dalam menjalani kehidupannya dia telah banyak menempuh pelbagai halangan namun dia dapat menanganinya dengan baik. Kekecewaannya kembali muncul apabila dia gagal meraih diploma. Namun berbekalkan sijil politeknik yang ada dia meniti hidup sebagai seorang juruteknik. Secara keseluruhan novel ini menceritakan pengalaman seorang anak muda bernama Afuan yang tegar menghadapi halangan dalam hidupnya agar cita-cita yang diimpikan menjadi kenyataan.
Novel ini ditulis oleh seorang penulis berbakat besar bernama Ahmad Zafran Bin Abdul Mutalib. Beliau adalah penulis yang saya kenali menerusi maya. Beliau adalah penulis yang telah menghasilkan karya berjudul 'Sahabat Kole Kacang' yang kini sudah masuk ke siri yang ke-3. Karya ini amat diminati oleh golongan awal remaja.
Kini dia telah menjadi kenangan bagi yang mengenalinya. Pada tanggal 3 Februari 2008 beliau telah dijemput Ilahi. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya. Al-Fatihah untuknya.

Antara karya yang telah dihasilkan oleh beliau:-


No comments: