Thursday, April 3, 2008

NOVEL INSPIRASI

Setiap dari kita berbeza minat dan rasa untuk menikmati sesuatu. Apabila bercakap mengenai novel, pelbagai jenis tema yang boleh diperolehi menerusi novel-novel yang terdapat di pasaran. Sebut sahaja novel yang bertemakan cinta, kesengsaraan, keriangan, dan bermacam tema lagi pasti ada. Semua itu boleh diperolehi di PTS. Namun ada satu jenis novel yang boleh memberikan kepada setiap pembaca erti semangat dan sumber motivasi.

Apa yang saya maksudkan adalah jenis novel inspirasi. Novel ini turut diterbitkan oleh PTS sebagai langkah untuk memberikan satu sumber inspirasi kepada para pembaca mengenai sesuatu. Salah satu novel jenis ini adalah:


Novel ini dihasilkan oleh sahabat saya seorang penulis berbakat yang merupakan seorang pendidik. Dia yang saya maksudkan adalah Tn. Mya Marja. Novel ini adalah mengenai:

(Disalin dari web PTS)

Menyusuri perjalanan Fuad membina kerjaya dalam bidang perguruan. Dengan keputusan SPM yang kurang cemerlang, beliau tetap meneruskan hasrat mengisi borang kemasukan ke maktab perguruan. Namun nasib tidak menyebelahinya kerana tiada sebarang jawapan daripada pihak maktab selepas enam bulan. Akhirnya beliau meneruskan pelajaran ke tingkatan enam dan berusaha mendapatkan keputusan cemerlang bagi memasuki maktab perguruan.

Selepas berusaha siang malam, beliau akhirnya berjaya diterima masuk ke maktab perguruan. Maka bermulalah perjuangannya dalam usaha mengejar cita-cita menjadi guru. Banyak perkara yang ditempuhi menyedarkan dirinya, betapa menjadi guru itu perlukan kecekalan serta kesabaran yang tinggi, bukan sekadar pilihan terakhir sekiranya tidak mendapat kerja.

Beliau tidak mahu hanya sekadar menjadi guru biasa. Banyak peluang terbuka luas baginya memajukan kerjayanya dalam profesion perguruan dan mencurahkan bakti kepada anak bangsa. Apakah peluang itu? Bukankah tugas guru hanya mengajar di dalam kelas? Kata orang, kerjaya guru tidak akan ke mana. Fuad membuktikan yang beliau mampu menjadi guru yang bukan sekadar guru. Baginya guru adalah arkitek yang melakar tamadun bangsa.


Novel ini akan terbit pada 8hb April 2008 dan dijual dengan harga RM24.00. Dapatkannya dengan segera pasti anda tidak akan kecewa!





4 comments:

MYA MARJA said...

Wah, kakak senior tolong iklankan di sini! Terima kasih, kak senior! :) Nanti saya iklankan jibunshi akak itu di blog saya pula. Sabar, ya.

S. Rafidah H. Basri said...

Hehe! Apa salahnya mempromosikan sesuatu yang boleh memberi manfaat kepada semua.

Tahniah!Tahniah!

Wah!Selepas ini menjadi guru senior pula. Semoga berjaya!

Hidup Tn Mya Marja!:)

Web Sutera said...

Wah! Buku Mya Marja sudah terbit. Tahniah!

S. Rafidah H. Basri said...

Benar tuan Web Sutera.

Karya sulung Tn. Mya Marja.

Saya menanti pula karya Tn. Web Sutera pula:)

Pasti saya akan membelinya nanti:)

Terima kasih berkunjung ke mari.